رعاية متكاملة لجميع جرحى الوطن

بنیاد زخمیان مراسم فارغ التحصیلی دستهء (سازندگان پیروزی) در صنعا از زخمیان جنگ برگزار کرد.

بنیاد زخمیان –برنامهء معلولان- و مرکز آینده آموزش و توانبخشی، چهار شنبه صبح 30/ 8/ 2017م مراسم فارغ التحصیلی گروه (سازندگان پیروزی) از زخمیان معلول را برگزار کرد، که انان را یاد دادند در زمینه های دیپلم، برنامه کاربردی در کامپیوتر، مدیریت پروژه و روابط عمومی، دبیر اجرایی  دفترهای اداری مدرن، توسعه انسانی، مدیریت پروژه و روابط عمومی، بحث و امکان سنجی آماده سازی پروژه ها، هنر ارتباطات و روابط عمومی، هنر سخنرانی میباشد، به پشتبانی وهزینه صندوق توسعه مهارت ها و صندوق مراقبت و توانبخشی معلولین می باشد.

مدیر اجرایی بنیاد زخمیان، دکتر عبدالوهاب سعد، گفت که برنامه توانبخشی بخشی از مسئولیت اجتماعی بنیاد است و اهمیت دادن  به کسانی که جان خود را در راه خدا و دفاع از میهن نثار کردند، او نیز به فارغ التحصیلی دو دسته در ماه های گذشته اشاره کرد.

وی پنج برنامه بنیاد که شامل معلولان، بیمارستان ها، داروها، مراقبت و تغذیه که به صورت یکپارچه ای کار میکنند برای فراهم کردن مراقبت های لازم از زخمیان و معلولان را توضیح داد. و بر آمادگی بنیاد برای توانبخشی و توسعه توانایی های خود معلولان برای اطمینان از دسترسی آنها به زندگی مناسب و پیوستن آنها به جامعه است، تاکید کرد.

سعد به مشکلاتی که بنیاد  در ارایه خدمات خود به زخمیان با آن مواجه است اشاره کرد به ویژه در زمینه ارائه دارو و تجهیزات پزشکی و تأثر بخش خدمات بهداشتی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در نتیجه تجاوز و محاصره ناعادلانه است.

مدیر بنیاد زخمیان از سازمان های دولتی، خصوصی و بین المللی دعوت کرد که به وظیفه انسانی خود در راستای زخمی ها، مراقبت از آنها و ادغام آنها در بخش های مختلف عمل کنند.

در حالی که مدیر دفتر ریاست جمهوری، آقای محمود الجنید، تاکید کرد که سران سیاسی دولت به زخمیان جنگی که آسیبی هنگام انجام وظیفه ای خود را در مقابل دشمن و حفاظت از میهن دیدند اهمیت میدهند.

او گفت: “بر قراری امنیت تنها با چنگ زدن استقلال، صبر، استقامت و گزینهای  استراتژیک که دشمن را تضعیف کرده و در روزهای آینده تلخی آن خواهد نوشید، به دست خواهد آمد.”

به نوبه خود، مدیر اجرایی صندوق مهارت های توسعه دکتر عبدالعزیز حاج تداوم در اجرای برنامه های آموزشی برای مقامات مختلف تاکید کرد و اولویت دادن به زخمیان در توانبخشی و آمادهء سازی آنها با مهارت های لازم برای کمک به ملت، تا بتوانند خود را در جامعه ادغام کنند و به بازار کار پیوند دهند.

به نوبه خود، آقای یحیی قرواش، مدیر مرکز آینده، گفت که در دو ماه گذشته دو دسته متشکل از 220 معلول فارغ التحصیل شدند، اکنون مرکز در حال آماده سازی سه مرکز جدید برای آموزش و توانبخشی معلولان از قربانیان تجاوز به دلیل افزایش تعداد افراد معلول همراه با ادامه تجاوز است.

در حالی که جناب آقای یحیی الحباری، بازرگان، تاسیس مرکز توانبخشی و تربیتی در زمینه بافتن و نساجی، دوختن و گلدوزی را برای زخمیان به قدردانی از فداکاری خود برای دفاع از شأن و کرامت مردم یمن و حفظ حاکمیت و استقلال اعلام کرد.

در مراسم، جناب سرتیب یحیی المهدی، مدیر نهاد ارشاد، تصمیم رئیس شورای  عالی سیاسی را برای اعطای مدال جنگ زخمی به 86 زخمی خوانده است.

در این مراسم نمایشی از برنامه معلولان وابسته به بنیاد زخمیان و پاراگراف های فنی گروه جوانان استوار و شعر معاذ الجنید ارائه شده است.

بنیاد زخمیان یک تندیس سپر را برای رئیس شورای عالی سیاسی که مدیر دفتر ریاست جمهوری آقای محمود جنید به نمایندگی از ریاست آن را دریافت، ارائه کرده است. بنیاد نیز تندیس سپر را به عضو مجلس شورا آقای یحیی حباری، و به مدیر اجرایی صندوق توسعه مهارت ها جناب دکتر عبدالعزیزحاج، و به مدیر اجرایی صندوق مراقبت و توانبخشی معلولان جناب مهندس محمد دیلمی ارائه شده است.

در پایان این مراسم، بنیاد زخمیان و مدیر دفتر ریاست جمهوری همراه وزیر خدمات مدنی آقای طلال عقلان فارغ التحصیلان را گرامی داشتند.

در این مراسم جناب آقای احمد صلاح الهادی، و رئیس دانشگاه صنعا دکتر فوزی الصغیر، و رئیس دانشگاه صعده دکتر عبدالرحیم حمران، و معاونان وزیران، مدیران بیمارستان ها در شهرداری و تعدادی از مقامات نظامی و غیر نظامی حضور یافتند.

You might also like