رعاية متكاملة لجميع جرحى الوطن

بنیاد زخمیان یک سمینار در صنعا درباره زخمیان و تقویت مساهمت جامعه در مراقبت از انان برگزار میکند

بنیاد زخمیان روز یکشنبه 4 ژوئن 2017م یک سمینار در صنعا با عنوان “زخمیان یک مسئولیت جمعی است” برگزار کرد، برای رسیدن به سهم موثر جامعه در مراقبت از زخمیان است.

 

در آغاز علامه شمس الدین شرف الدین برگه ای تحت عنوان” زخمیان و فداکاری خود”  ارائه کرد، که در آن تاکید کرد که مسئولیت از زخمیان بخاطر فداکاری های خود بر روی گردن همه میباشد… وی به اهمیت تقابل وفاداری زخمیان به وفاداری ما اشاره کرد و نکوکاری به نکوکاری بیشتری روبرو میشود، و به سوی خداوند متعال روگردانیم و پول در راه خداوند بذل و بخشش کنیم، و به وظیفه مراقبت از زخمیان و خانواده های خود و خانواده های شهدا عمل کنیم.

 

وی افزود: شهدا و زخمیان گرانترین چیزی که دارند  در راه خدا نثار کردند. جان و بدن خود را برای دفاع از یمن و امنیت و برقرای آن بذل کردند.

او گفت:” شما جان و بدن خود را در راه خدا نثار کردید، در حالی که  بسیاری از مردم خودداری کردند و از مرگ ترسیدند و از مقابله با دشمن بزدل شدند. و با پیمانی خداوند وفاداری کردید، همانگونه که خداوند متعال فرمود: ” از میان مؤمنان مردانی اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند، برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در انتظارند و هرگز عقیدهء خود را تبدیل نکردند”.

 

از سوی خود, رئیس کمیته عالی انقلاب جناب استاد محمد علی حوثی، به همه شهروندان اعلام کرد که روز یازدهم ماه مبارک رمضان روزی برای بازدید از زخمیان بطوری که وضعیتشان را از نزدیک ببینیم و به آنها کمک کنیم به ویژه در این شرایط زندگی و اقتصادی دشوار که بدلیل جنگ تحمیلی با آن مواجه شوند.

 

او اشاره کرد که بازدید از زخمیان در این ماه مبارک یکی از بهترین کارهای خیر بحساب می آید، بخاطر فداکاری خود در راه دفاع از میهن… و بنیاد را بدلیل پشتيبانی و حمایت یکپارچه ای از زخمیان ستایش کرد.

آقای حوثی دولت را بعهده گرفتن مسئولیت خود در قبال زخمیان و همکاری جدی در مراقبت از آنان دعوت کرد، و از دولت خواست که بنیاد زخمیان را بعنوان یک نهاد رسمی به رسمیت بشناسد تا بتواند خدماتی را برای زخمیان ارائه دهد.

 

همچنین رئیس شورای آژانس خبری یمن “سبا” آقای ضیف الله شامی برگه ای تحت عنوان” نقش جامعه بسمت زخمیان”, که در آن به ضرورت آگاهی همه به مسئولیت در قبال زخمیان است.

وی افزود “زخمیان نمی خواهند منتی روی سرشان بگذاریم، ما باید درد و رنج انان را احساس کنیم، وظیفه همهء ما اینست که از انان مراقبت کنیم، و اگر هر کس از همسایه زخمی اش مراقبت کرد و خیرخواهان و تاجران ثروتمند هر محله، روستا و استان به زخمیان اهمیت دادند، میتوانستیم پشتیبانی و حمایت کامل از انان میکنیم.

ما به تصمیم جدی و بذل و بخشش نیاز داریم تا بتوانیم گفتمان را به اقدامات محسوس در زندگی زخمیان تغییر دهیم”.

حال آنکه مدیر اجرایی بنیاد زخمیان, جناب دکتر زید حوثی اهداف و برنامه های بنیاد را در حمایت از زخمیان در تمام استانها توضیح کرد از لحاظ پیگیری پرونده های آنها و درمان آنها و فراهم کردن نیازهای آنان از  تغذیه، داروها، تجهیزات پزشکی و دستگاه های پروتز برای معلولانی از آنها علاوه بر توانبخشی روانی انان و بازسازی و ادغام مجدد در جامعه است.

او توضیح داد که تعداد زخمیان بر اساس آمار بنیاد به ۲۶ هزار و ۱۱۸ زخمی رسید…

او آشکار کرد که هزینه کل بنیاد از تغذیه، دارو و بیمارستان های خصوصی برای مراقبت از زخمیان، به مبلغ پنج میلیارد و410 میلیون و 177 هزار ریال میباشد برابر با ۲۰.۰۰۰.۰۰۰$ در طول سال 2016م.

 

مدیر اجرایی در پایان جلسه از حاضران بخاطر حضور، علاقه و مشارکت ایشان تشکر کرد.

شایان ذکر  است که بنیاد بخاطر این مناسبت و بنام مدیر اجرایی صادقانه از مدیران برنامه ها در بنیاد بسیار تشکر و قدردانی میکند جایی که تاثیر بزرگی در موفقیت این فعالیت ونیز موفقیت فعالیت های بنیاد بدست کارکنان در صحنه است. مانند: استاد علی حمزی مدیر برنامه بیمارستان ها و آقای اسماعیل غالب مدیر برنامه تغذیه و دکتر علی عباس مدیر برنامه حمایت مالی و آقای شفیق جعوني مدیر برنامه معلولان و همچنین سپاس به همه مدیران و کارگران و داوطلبان در بنیاد در پایتخت و استانها است.

 

You might also like