رعاية متكاملة لجميع جرحى الوطن

جلسه اى در وزارت بهداشت، بورسيه هاى درمانى را كه بيمارستان هاى خصوصى براى زخميان جنگ ميدهد، بررسى ميكند

امروز ۲۰۱۷/۳/۲۲م  در صنعا جلسه ای به سرپرستی وزیر بهداشت آقای دکتر سالم بن حفیظ برکزار شد که به بررسی بورسیه های درمانی تقدیم شده به زخمیان جنگ توسط بیمارستانهای خصوصی اختصاص داده شد.

و در این جلسه که شامل معاون وزیر بهداشت و نمایندگان اتحادیه بیمارستانهای خصوصی و بنیاد زخمی بوده، به بررسی شیوهء تنظیم بورسیه های درمانی برای زخمیان جنگ در بیمارستانهای خصوصی واقع در شهرداری صنعا پرداخته شد، و نیز مشکلاتی مواجه روند ارسال و بخش بورسیه ها به زخمیان بررسی شد.

همچنين در جلسه تاکید شده که بنیاد زخمی مسئول فرستادن همه پرونده ها به تمام بیمارستان های خصوصی است، و اتحادیه بیمارستانهای خصوصی رایگان بودن بورسیه های درمانی را تضمین میکند بطوری که زخمی هیچ هزینه ای مالی پرداخت نمی کند.

نيز در جلسه بر اهمیت هماهنگی میان وزارت و بیمارستانهای خصوصی و اتحادیه آن و بنیاد زخمیان تشدید شده تا جلوی چالش های مواجه بخش بهداشتی در یمن  بگیرند و خدمات بهتری به همه زخمیان جنگ شامل کودکان و زنان ارائه میشود.

و در جلسه موضوعهای وضعیت بهداشتی در یمن و چالش های مواجه بعلت تجاوز حملات جنگی عربستان سعودی و امریکایی و تحریم ستمگرانه و تاثیر آن بر نایابی داروها و لوازم آزمایشی پزشکی و برق مطرح شد.

همچنين در جلسه سختی های مواجه بیمارستانهای خصوصی به ویژه سهم آن در درمان زخمیان جنگ و نیز کم بودن داروها و لوازم بهداشتی مطرح شد.

و در جلسه، وزیر بهداشت نقش بیمارستانهای خصوصی در دوران گذشته و همکاری آن در کاهش فشاری بر بیمارستانهای دولتی و نجات دادن زخمیان جنگ به ویژه در حال حاضر که کشور زیر تجاوز و تحریم واقع می شود قدردانی کرد.

و بر آمادگی وزارت برای اسان کردن سختیهای مواجه کار بیمارستانهای خصوصی تاکید کرد .. و به اهمیت تقویت همکاری میان وزارت و اتحادیه بیمارستانهای خصوصی و بنیاد زخمیان برای ارائه خدمات بهتر به زخمیان اشاره کرد.

You might also like